GOŁĄBKI z soczewicą



Wcale nie toskańskie, ale tu zrobione. Czy Toskańczycy znają gołąbki?

Składniki:
  • kapusta WŁOSKA :)
  • ryż ugotowany (szklanka)
  • zielona soczewica ugotowana (szklanka)
  • cebula
  • pieczarki
  • natka
  • jajko
  • przyprawy
Wykonanie:
  1. Cebulę z pieczarkami przysmażyłam na oliwie, dodałam natkę, sól i pieprz
  2. Wymieszałam z ryżem i soczewicą, dodałam jajko i doprawiłam majerankiem, kurkumą, imbirem i kuminem (tak po pół łyżeczki).
  3. Obrałam liście z kapusty, dokładnie wypłukałam, wierzchnie odłożyłam, z kolejnych pościnałam twarde ogony i zaparzyłam we wrzątki - tak ok. 2 minut każdy liść.
  4. Nałożyłam farsz, zawinęłam.
  5. Na dnie garnka ułożyłam kilka wierzchnich liści, na nich ciasno gołąbki zawinięciem do dołu, i na nich znów liście.
  6. Zalałam zalewą pomidorową, ale można tez rosołem lub wywarem- dzięki temu będzie można podawać potem gołąbki z różnymi sosami, np. raz z pomidorowym a innym razem z grzybowym.
  7. Zalewę pomidorową zrobiłam tak: wymieszałam passatę pomidorową z koncentratem, wodą z zaparzania liści kapusty, solą i pieprzem.
  8. Gotowałam na małym ogniu do miękkości gołąbków.
  9. Potem przelałam część zalewy pomidorowej, w której gotowały się gołąbki na patelnię, dodałam łyżeczkę mąki, doprawiłam - i to był sos do gołąbków.
  10. Część gołąbków zostawiłam do zjedzenia od razu, a część zamroziłam na trudniejsze czasy :)
polecam, smacznego!