FRITTATA z ziemniakami

Frittata to po włosku omlet, nazwy tej używa się ogólnie do warzyw zalanych roztrzepanymi  jajkami.To taka fajna potrawa awaryjna, gdy chcemy coś na szybko przygotować na kolację, a nie mamy pomysłu, ani zbyt wielkiego wyboru składników.


Tym razem do mojej frittaty użyłam ziemniaków, cebuli, cukinii i jajek (zima jest :)
Na jedną dużą patelnię wystarczą:
  • 2 średnie ziemniaki
  • 1 mała cebula
  • 1/2 cukinii (ewentualnie)
  • 3 jaja
  • sól, pieprz, parmezan
Wykonanie:
  1. Ziemniaki pokroiłam w plasterki i wrzuciłam na rozgrzaną oliwę. 
  2. Dodałam pokrojoną w piórka cebulę i pokrojoną w plasterki cukinię. 
  3. Doprawiłam solą i pieprzem, smażyłam, że ziemniaki zrobiły się miękkie i wszystko ładnie się zrumieniło. 
  4. W miseczce roztrzepałam jajka, dodałam zawartość patelni, parmezan, wymieszałam i wrzuciłam z powrotem  na dobrze rozgrzaną patelnię. 
  5. Smażyłam do czasu, gdy jajka się ścięły. 
  6. Wyłączyłam gaz, przykryłam pokrywką i chwilę zostawiłam na palniku. 
  7. Oczywiście można spróbować przewrócić na drugą stronę (wtedy druga strona też się ładnie zetnie), ale nie jest to łatwe. Można spróbować metody z talerzem, tzn. zsunąć omlet na talerz i z talerza przerzucić na patelnie na drugą stronę (efekt na zdjęciu).
W każdym razie danie jest bardzo smakowite, można do niego podać jakąś sałatę i pomidorki lub keczup Krzepki Radek :)  - to nasz ulubiony.Smacznego!