Makaron z kalmarami


Odważyłam się i zrobiłam. Po raz pierwszy. Kupiłam świeże malutkie kalmary, a pani w sklepie pokazałam mi, jak je oprawić :)
Sos klasyczny: oliwa, czosnek, natka, białe wino i pomidorki.
Wychodzi przepyszne!!!

Dopisek:
5 miesięcy później :)
Robiłam też sposobem Nigelli L. , tzn. najpierw sos pomidorowy, a potem kalmary wrzucone tylko na chwilę, ale nam nie smakowało... zdecydowanie wolimy wersję z kalmarami podduszonymi w sosie.
Od tego "pierwszego razu' robiłam taki makaron już wielokrotnie i zawsze wychodził pyszny. Można go podać z czarnym spaghetti, linguine lub tagliatelle.


Składniki
  • Makaron (najlepiej spaghetti lub tagliatelle)
  • 10 świeżych, całych kalmarów małych lub 2-3 duże (lub gotowej mrożonki z oczyszczonych i pokrojonych kalmarów :)
  • oliwa
  • 2 ząbki czosnku
  • peperoncino
  • pół kieliszka białego wina
  • garść natki pietruszki
  • 5 małych pomidorków
  • pół szklanki passaty pomidorowej
  • sól, pieprz
Wykonanie:
  1. Kalmary pokroić (ja część pokroiłam w kawałki, część w kółka)/ mrożonkę rozmrozić.
  2. Na patelnię wlać oliwę i wrzucić dwa przekrojone na pół i lekko rozgniecione ząbki czosnku. Podgrzewać oliwę na małym ogniu. Wsypać peperoncino.
  3. Wyjąć czosnek, wrzucić kalmary, przesmażyć.
  4. Wlać wino, dorzucić przekrojone na pół pomidorki, posiekaną natkę, wlać passatę. 
  5. Doprawić solą i pieprzem, przykryć i dusić do miękkości kalmarów.
  6. W tym czasie ugotować makaron (prawie al dente, nawet troszkę twardszy), odcedzić, zachowując pół szklanki wody z gotowania i wrzucić na patelnię z sosem. 
  7. Wlać wodę z gotowania makaronu, dokładnie wymieszać i chwilę wszystko razem poddusić. Podawać w towarzystwie dobrego białego wina.
Smacznego!



Jak obrać kalmary:
1. Złapać za głowę i wyrwać wraz w wnętrznościami i szkieletem (szkielet wygląda jak taka plastikowa, przezroczysta rurka/szpatułka).
2. Głowę odciąć i wyjąć z niej to, co łatwo da się wyjąć (czyli aparat gębowy) Zostawić głowę, a resztę wyrzucić (brr... ależ to brzmi- ale jest naprawdę łatwe do zrobienia)
2. Z korpusu zdjąć skórę i oczyścić wewnątrz.
3. Pokroić w kawałki lub kółka