OKOŃ z pomidorkami z patelni


Bardzo prosty przepis na naprawdę pyszną rybkę! Robi się błyskawicznie, na patelni, a wygląda i smakuje bardzo dobrze. Spróbujcie :)

Mam teraz dostęp do wielu gatunków świeżych ryb, więc coraz chętniej z nimi eksperymentuję.
W Polsce najczęściej kupowałam łososia, dorsza lub pstrąga. Rzadziej halibuta czy suma.
Ale, o ile pamiętam, okonie też są dostępne (choć może tylko mrożone?).
Okonie są łowione także w Polsce, to gatunek okonia europejskiego i pochodzi z tej samej rodziny co sandacz.
Ten, którego wykorzystałam w tym przepisie, pochodzi z Ugandy, czyli jest to okoń nilowy.



Składniki na 4 porcje:
  • 800 g filetów z okonia
  • 250 g pomidorków
  • 3 ząbki czosnku
  • 5 gałązek natki
  • 1 szklanka białego wina
  • sól, pieprz
  • oregano, tymianek suszony
  • oliwa

Wykonanie:
  1. Filety płuczemy, dzielimy na porcje, osuszamy.
  2. Czosnek kroimy na plasterki, pomidorki przekrajamy na pół lub na 3 części, natkę siekamy.
  3. Na patelni rozgrzewamy oliwę, dodajemy czosnek, mieszamy.
  4. Dodajemy pomidorki i przyprawy, i podsmażamy mieszając przez 2 minuty. 
  5. Wrzucamy filety, delikatnie mieszamy, aby połączyły się smakami z pomidorkami. 
  6. Wrzucamy połowę natki i smażymy filety przez 3 minuty poruszając patelnią co jakiś czas, aby nie przywierały. 
  7. Wlewamy wino i odparowujemy przez kolejne 3 minuty. 
  8. Dorzucamy pozostałą natkę i jeszcze chwilkę razem smażymy.
  9. Ryba powinna być już gotowa. Od razu, gorącą podajemy na stół. 
  10. Ja podałam z młodymi ziemniaczkami z pieca - ziemniaki pokroiłam (na pół lub na 4, nie obierałam skórki), ułożyłam w naczyniu do pieczenia, polałam oliwą, posoliłam, dodałam nieobrane ząbki czosnku i gałązki rozmarynu i piekłam do miękkości).
Smacznego!