Przegrzebki z salsą pomidorową



Przegrzebki mają piękną włoską nazwę capesante.
Są pyszne, choć niestety nietanie. Za 8 sztuk zapłaciłam ok. 8 euro (sprzedawane są na wagę). Ale zostają muszelki, w których można potem podawać inne przystawki z owoców morza :)
Zachęcam do spróbowania tych delikatnych w smaku, przepysznych i łatwych do przyrządzenia owoców morza.


Składniki:
  • świeże przegrzebki w muszlach
  • 2 dojrzałe pomidory
  • natka, bazylia
  • sól, pieprz
  • grzanki
  • rukola

Wykonanie:


  1. Najpierw przygotowałam salsę pomidorową: pomidory obrałam ze skóry, pozbawiłam pestek i pokroiłam na kawałki. Dodałam pokrojoną natkę, bazylię, polałam oliwą, doprawiłam solą i pieprzem i odstawiłam do przegryzienia. Najlepiej na ok. pół godziny
  2. Przygotowałam grzaneczki: rozgrzałam patelnię grillową, spryskałam oliwą, położyłam cienkie kromki białego chleba i wycisnęłam na nie czosnek. Opiekałam do zrumienienia.
  3. Przegrzebki wykroiłam z muszli, opłukałam, osuszyłam, posoliłam i popieprzyłam.
  4. Na patelnię wlałam oliwę, wrzuciłam łyżeczkę masła oraz dwa przekrojone na pół i nieobrane ząbki czosnku.
  5. Podgrzewałam kilka minut, a następnie wrzuciłam przegrzebki.
  6. Smażyłam ok. 2 minut z każdej strony.
  7. Na talerze wyłożyłam rukolę, pokrojone na kawałki grzaneczki, salsę pomidorową (bez sosu, który się wytworzył) i usmażone przegrzebki
I do tego białe schłodzone wino. Smacznego!