Risotto z młodą cukinią, kwiatami oraz smażonymi kwiatami


Podobne risotto już robiłam, ale tym razem oprócz kwiatów cukinii dodałam młode cukinie oraz usmażone osobno kwiaty. Swój piękny kolor risotto zawdzięcza dodatkowi szafranu.

Składniki:
  • 3 malutkie cukinie
  • 1 młoda cebulka
  • kilka kwiatów cukinii
  • ryż do risotto (po 1 pełnej garści na osobę)
  • natka pietruszki
  • oraz: bulion warzywny, białe wino (ok. pół szklanki), kilka nitek szafranu, masło i parmezan
(białe wino można zastąpić martini bianco)

Wykonanie:
  1. Na oliwie zeszkliłam cebulkę z pokrojoną w kosteczkę cukinią.
  2. Dodałam ryż i podgrzewałam mieszając aż ziarenka zrobiły się przezroczyste.
  3. Wlałam białe wino i odparowałam.
  4. Wlałam chochelkę gorącego bulionu i wsypałam pokrojone drobniutko kwiaty cukinii (z których wcześniej usunęłam pręciki).
  5. W paru łyżkach gorącego bulionu rozpuściłam szafran i wlałam do ryżu.
  6. Gdy bulion był wchłonięty dodawałam kolejną chochelkę (za każdym razem gorącego) bulionu.
  7. Gdy ryż był al dente dosypałam pokrojoną drobniutko natkę.
  8. Jeszcze raz dolałam bulion, a gdy został wchłonięty, a ryż był już miękki - wyłączyłam gaz, dodałam łyżkę masła i parmezan. Przykryłam garnek i zostawiłam.
  9. W czasie gdy risotto nabierało kremowej konsystencji przygotowałam ciasto do usmażenia kwiatów cukinii (tylko mąkę i wodę) i teraz usmażyłam 4 kwiaty.
  10. Wyłożyłam risotto na talerze, dodałam po 2 kwiaty, posypałam płatkami parmezanu i podałam.
Smacznego!