Mozzarella marynowana


Czy znaliście ten sposób na podanie mozzarelli? Ja wcześniej nie.
Przepis pochodzi od Jamiego O.  - dziękuję Dorocie za poczęstowanie mnie tą przepyszną przystawką podczas naszego pobytu w PL.
Od tamtej pory robiłam ją już kilkakrotnie - to fajna alternatywa dla klasycznej mozzarelli z pomidorami i bazylią.
Gdy ją podałam podczas kolacji dla znajomych Włochów, zniknęła z talerza w 5 minut - wszyscy brali dokładki.
Mam nadzieje, że Was przekonałam i zachęciłam :) Spróbujcie koniecznie - na pewno zaskoczycie Waszych gości, bo taka sałatka nie tylko wspaniale smakuje, ale też pięknie wygląda.
Mozzarellę należy przygotować co najmniej godzinę przed podaniem i wstawić do lodówki.
Jeśli nie macie świeżej papryczki, ani świeżych listków majeranku, możecie je zastąpić suszonymi. 

Składniki:
  • 2 kulki mozzarelli
  • 3 łyżki kwaśniej śmietany
  • pół cytryny
  • kawałek czerwonej ostrej papryczki
  • listki świeżego majeranku
  • oliwa z oliwek
  • sól morska
  • grubo mielony pieprz
Wykonanie:
  1. Mozzarelle pokroić na plastry 1cm, rozłożyć na płaskim talerzu. 
  2. Wyłożyć na nich śmietanę i równomiernie rozprowadzić łyżką. 
  3. Cytryny sparzyć, odkroić cieniutko skórkę z połowy naszej połówki i pokroić na paseczki. 
  4. Papryczkę także pokroić na paseczki.
  5. Mozzarellę skropić łyżką soku z cytryny, posypać paseczkami cytryny i papryczki oraz listkami majeranku.
  6. Polać oliwą, posypać solą i pieprzem i odstawić do lodówki. 
Smacznego!