Zupa z kaszą jęczmienną (orzo perlato)


Tę pyszną zupkę przygotowuję w dużym stopniu pod kątem mojego dziecka (w ramach akcji "jemy kasze" :) Na szczęście Ula-niejadek kasze lubi. I taką zupę zjada bardzo chętnie. Uf..
Tutaj robię ją z kaszą, która nazywa się orzo perlato (orzo to jęczmień), ale nie jest to to samo, co nasza kasza perłowa - ziarna są całe, nie cięte. Bardziej przypomina pęczak, ale wydaje mi sie, że ziarna są troszkę mniejsze. Nie jest też podobna do sprzedawanej w PL kaszy orkiszowej (widziałam tylko BIO, wydawała mi się ciemniejsza od tej włoskiej). Na końcu przepisu wklejam zdjęcie orzo perlato.
W każdym razie ja tę kaszę gotuję osobno. W przypadku kaszy o drobniejszych ziarnach można ją dodać bezpośrednio do warzyw i ugotować wszystko razem.


Składniki:
  • kasza jęczmienna perłowa 
  • 1 marchewka
  • 1 cebula
  • 1 gałązka selera naciowego
  • 1 ząbek czosnku
  • 1 ziemniak
  • oliwa
  • rosół/ bulion warzywny lub ekologiczna kostka warzywna
  • natka pietruszki
Wykonanie:
  • Kaszę ugotować na półtwardo. 
  • Pokroić na drobną kostkę cebulę, marchewkę, selera, ziemniaka, posiekać czosnek. 
  • W garnku o grubym dnie rozgrzać oliwę, dodać cebulę i czosnek, zezłocić. 
  • Dodać marchewkę, selera, ziemniaka i smażyć kilka minut mieszając.
  • Wlać wywar, dodać kaszę i gotować do miękkości warzyw. 
  • Dodać posiekaną drobno natkę pietruszki i doprawić wg. gustu. 
  • Przed podaniem można polać śmietanką i/lub oliwą.
Smacznego!

orzo perlato: