Szybki pasztet bezmięsny - z cieciorki i warzyw


Ugotowana cieciorka zostałam mi po robieniu sałatki z cieciorką i fetą klik, warzywa po sałatce z kuskusem klik. Cieciorkę i warzywa zmiksowałam (można też przepuścić je przez maszynkę, ale tutaj jej nie mam), dodałam jajka, przyprawy i upiekłam. Wyszedł z tego pyszny - i bardzo zdrowy! - pasztet, który świetnie smakował na kanapce. Kładłam na nim jeszcze pomidorka lub smarowałam chrzanem. mniam...
Poniżej podaję składniki i proporcje na pasztet, który jest na zdjęciu - oczywiście bardzo go polecam i gwarantuję, że wyjdzie pyszny. Ale pamiętajcie, że składniki spokojnie można modyfikować i przyprawiać wg. własnych preferencji. Zamiast cieciorki można użyć fasoli, można dać inne warzywa, inne przyprawy, posypać innymi pestkami (np. słonecznikowymi). Ważne, aby dodać jajka, które wszystko połączą i upiec. Taki pasztet to świetny dodatek do porannego chlebka. Można go też zamrażać (choć ja tego prawie nigdy nie robię - zjadamy go w całości w ciągu 2-4 dni). Nie przejmujcie się, jeśli wyjdzie trochę zbyt "miękki" - może nie będzie łatwo go pokroić na idealne plastry, ale na chlebie i tak się go rozsmarowuje :)
Przy okazji przypominam także pyszny pasztet z soczewicy z pieczonym czosnkiem, który robiłam na Święta WN klik.

Składniki:
  • 2 szklanki ugotowanej ciecierzycy
  • ok. 1 szklanka ugotowanych warzyw (np. marchewka, cukinia, fasolka szparagowa)
  • średnia cebula
  • biała część pora
  • seler naciowy - 1 łodyga
  • 3 jajka
  • garść orzechów włoskich
  • natka pietruszki
  • przyprawy: sól, pieprz, kumin, papryka - po 1 łyżeczce
  • oliwa
  • bułka tarta
  • pestki dyni do posypania

Wykonanie:

  1. Na patelni przesmażyć razem cebulę, pora i selera. 
  2. Zmiksować/przepuścić przez maszynkę ciecierzycę, warzywa ugotowane i te z patelni, natkę oraz orzechy włoskie.
  3. Dodać jaja, przyprawy i wlać łyżkę oliwy. Dokładnie wymieszać. 
  4. Formę do pieczenia posmarować oliwą, posypać bułką. 
  5. Wyłożyć masę, posypać pestkami. 
  6. Piec ok. 40 minut w 180 stopniach. 

Smacznego!