Makaron z miecznikiem i groszkiem o aromacie mięty




Podobny makaron przygotował dla nas jakiś czas temu mój „mistrz od ryb” R. Zamiast groszku dodał pokrojone drobno szparagi i użył drobnego makaronu. Pyszne było. Tym razem w comiesięcznym wydaniu Coop-owej gazetki kulinarnej znalazłam podobny przepis. Wypróbowałam (ze swoimi zmianami) i wyszło naprawdę bardzo pyszne!
Zaskakującym dodatkiem jest mięta, która doskonale wpływa na smak. Niestety tym razem nie miałam solonej ricotty (używam jej np. do sycylijskiego sosu alla Norma), która też jest wymieniona w przepisie – myślę, że też bardzo ciekawie komponowałaby się z pozostałym składnikami. Jeśli jednak Wy również nie będziecie mieli takiej ricotty, nie zniechęcajcie się – danie i bez niej jest bardzo smaczne.
Miecznik (pesce spada) w tym daniu smakuje zupełnie inaczej niż taki z grilla, może trochę jak kurczak? W każdym razie to bardzo fajna ryba do takich dań, stek z miecznika nie ma w ogóle ości, jest doskonały dla dzieci (i dla tych, którym przeszkadzają ości w rybach).
Przy okazji polecam Wam także miecznika w sosie, którego robiłam niedawno po raz kolejny i znów wyszedł bardzo smaczny.

Składniki:

  • makaron (użyłam typu calamarata, ale może być inny krótki, np. penne czy farfalle)
  • stek z miecznika (może być mrożony), mój ważył 220g
  • 1-2 dojrzałe pomidory
  • garść groszku (może być mrożony)
  • ząbek czosnku
  • oliwa EVO
  • kilka listków miety
  • sól, peperoncino
  • ew. solona ricotta do posypania

Wykonanie:

  1. Makaron wstawić do gotowania.
  2. Miecznika pokroić w drobną kostkę, pomidory obrać ze skóry, pozbawić ziaren i pokroić drobno, czosnek posiekać.
  3. Do głębokiej patelni wlać oliwę, dodać czosnek, zagrzać.
  4. Dodać rybę i podsmażyć mieszając ok. 2 minuty.
  5. Dodać pomidora, szczyptę peperoncino, zalać 2 łyżkami wody, gotować. Po 2 minutach dodać groszek i gotować jeszcze razem 3 minuty.
  6. Wyłączyć gaz, dodać listki mięty (ja ich nie kroiłam, większe przedarłam w rękach na 2 lub 4 części, mniejsze zostawiłam w całości). Posolić, przemieszać.
  7. Dodać odcedzony makaron, wlać łyżkę oliwy, przemieszać i wykładać na talerze. Można posypać solona ricottą.

Smacznego!

To nasz stek

A to wersja R, z miecznikiem i szparagami. Trochę za dużo makaronu na zdjęciu, ale było naprawdę smaczne :)


A po paru dniach znów kupiłam miecznika i tym razem także soloną ricottę. Wyszło znowu bardzo pyszne, ale po spróbowaniu obu wersji stwierdziliśmy, że ricotta nie jest niezbędną. Za to mięta tak :)