Kurek czerwony z patelni z aromatycznym sosem (gallinella in padella)


Wczesna jesień to pora połowów kurka czerwonego (po włosku gallinella).
Ten, którego kupiłam złowiony został w Oceanie Atlantyckim, ale na stronie Wikipedii, pod hasłem ryby Polski wyczytałam, że kurek (triglia lucerna) występuje także w Morzu Bałtyckim.
Przepis na kurka z makaronem już kiedyś podawałam klik - bardzo Wam polecam, ja robiłam go już parę razy, zawsze wychodziło pysznie. Bo w ogóle makaron z rybami smakuje świetnie (ze świeżymi rybami, nie tylko z wędzonym łososiem i tuńczykiem z puszki :)
Kurek to ryba dość tania, ale bardzo smaczna i... ładna :) Najczęściej dodaje się ją jako składnik zup rybnych (np. toskańskiego cacciucco), ale sama też jest pyszna.
Ja moją rybkę kupiłam już sfiletowaną i przygotowałam ją najprościej jak się da - po prostu usmażyłam na patelni i podałam z aromatycznym włoskim sosem z oliwy, ziół, oliwek i kaparów (inspirowałam się jakimś przepisem z włoskiego bloga, który został mi w głowie, niestety sam blog mi umknął :(
Spróbujecie?

Składniki:
  • filety z kurka czerwonego
  • maka do obtoczenia 
  • sól, oliwa
Najpierw przygotować sos:

  • łyżka kaparów z soli (dobrze wypłukanych)
  • łyżka czarnych oliwek
  • listki np. bazylii, tymianku, szczypiorku
  1. Wszystko razem posiekać drobniutko i wymieszać z sokiem z cytryny i oczywiście najlepszą oliwą z oliwek :)
  2. Filety opłukać, osuszyć, obtoczyć w mące wymieszanej z solą i usmażyć na oliwie z oliwek. 
  3. Podawać od razu, z sosem. Ja posypałam jeszcze różową solą himalajską.
Smacznego!