Chińszczyzna III - z makaronem mie, wędzonym tofu i groszkiem cukrowym


To kolejna propozycja chińskiego dania. Zresztą poprzednie dwie też bardzo polecam. W sumie niewiele się różnią - jakoś takie kompozycje składników mi najbardziej pasują. Nie lubię dodawać cukinii, kukurydzy czy innych brokułów :) Za to grzybki mun i marchewka - koniecznie! i jeszcze fistaszki!

Tym razem zamiast zwykłego tofu użyłam wędzonego, które dodatkowo wcześniej zamarynowałam. Groszek cukrowy to moje ostatnie odkrycie - świetnie pasuje do chińszczyzny (chyba lepiej niż fasolka szparagowa).

Ale najważniejsze jest to, że to danie przygotowałam moim nowym nabytku - w prawdziwym woku ze stali węglowej! (który najpierw musiałam wypalić na gazem w kuchni, a że kuchnia jest otwarta to zadymiłam totalnie cały dom :(  Jednak było warto. Różnica w stosunku do rondla jest kolosalna. Warzywa rzeczywiście pozostały idealnie chrupkie.
Bardzo Wam polecam prawdziwy wok (tzn. nie taki np. z Ikei, choć oczywiście jest to wyłącznie moje zdanie i wynika z mojego osobistego doświadczenia :)

Składniki (jak jakiegoś nie macie to zamieńcie lub zrezygnujcie - i tak będzie pysznie :)
  • makaron mie
  • tofu wędzone
  • garść groszku cukrowego
  • mała marchewka
  • kawałek czerwonej papryki
  • dymka (sam szczypior) 
  • kilka suszonych grzybków mun (ja miałam te krojone) 
  • garść kiełków fasolki mung 
  • garść orzeszków ziemnych 
  • ząbek czosnku 
  • kawałek świeżego imbiru
    • olej
    • sos sojowy
    • sos rybny
    • sos z soją i imbirem TaoTao
    • łyżeczka cukru trzcinowego
Wykonanie:
  1. Tofu pokroić na kawałki. W miseczce wymieszać łyżkę sosu sojowego z łyżką oleju, przeciśniętym ząbkiem czosnku i startym imbirem. Dodać tofu, wymieszać i odstawić w chłodne miejsce (czym dłużej tym lepiej, min. pół godziny).
  2. Orzeszki podprażyć na suchej patelni.
  3. Grzybki przygotować wg. przepisu na opakowaniu.
  4. Groszek zblanszować we wrzątku przez 2 minuty, odcedzić i natychmiast przelać lodowatą wodą.
  5. Makaron ugotować wg. przepisu na opakowaniu, odcedzić.
  6. Marchewkę, paprykę i szczypior pokroić w paski.
  7. W woku rozgrzać 3 łyżki oleju (u mnie rzepakowy). Wrzucić tofu i smażyć 1 min. cały czas mieszając.
  8. Dodać marchew, paprykę i grzybki. Wlać łyżkę sosu sojowego, wsypać łyżeczkę cukru, zamieszać, przykryć i dusić ok. 2 minuty.
  9. Dodać makaron i smażyć razem ok. 3 minut cały czas mieszając. 
  10. Dodać groszek, kiełki, sos rybny i szczypior. Mieszać 1 minutę, ew. doprawić sosem taoTao jeśli lubicie, posypać orzeszkami i podawać. Najlepiej w towarzystwie mocno schłodzonego piwa!
Smacznego!