PASTA E VINO! Ravioli z łososiem i porem (Ravioli con salmone e porri)


Zapraszam na kolejne pyszne danie z naszej akcji Pasta e vino! Przypomnę - akcja polega na tym, że razem z Anią z Kuchennymi drzwiami gotujemy danie z tego samego przepisu, we własnych domach, testujemy do niego wino i potem publikujemy przepis w tym samym czasie.
Na dziś Ania zaproponowała ravioli z łosiem. Oryginalny przepis i dużo zdjęć znajdziecie tutaj klik
Ja nie miałam ani foremki, ale radełka do wycinania ravioli, ale miałam maszynkę do ciasta. Nie musiałam wałkować, a moje dziecko miało świetną zabawę przepuszczając przez maszynkę ciasto. Dziękuję Aniu!!!!
Ravioli pyszne. Ciekawy smak zawdzięcza duszonym porom i dodatkowi cytryny.
Bardzo gorąco polecamy!

Te kształty ravioli zrobiłyśmy z córeczką ręcznie - na prostokątnie rozwałkowane ciasto rozkładałyśmy małe kulki nadzienie, przykrywałyśmy drugim takim samym kawałkiem ciasta, przekrajałyśmy nożem, a wzorki robiłyśmy widelcem :)


Składniki (podaję za oryginalnym przepisem, ja robiłam 'na oko")

Ciasto:
  • 3 jajka w temperaturze pokojowej
  • ok. 1 i 3/4 szklanki mąki
Nadzienie:
  • 300 g. łososia bez skóry pokrojonego w kawałki
  • pół białej części pora 
  • 3 łyżki białego wina
  • 1 łyżka oliwy
  • 1 łyżka szczypiorku
  • 1 łyżka natki
  • 2 łyżki parmezanu
  • skórka z 1 cytryny
  • sól, pieprz
Sos
  • biała część pora
  • 2 łyżki oliwy
  • 2 łyżki masła
  • sok z cytryny 
  • i dodatkowo łyżka posiekanego szczypiorku do dekoracji
Wykonanie:
  1. Przygotować ciasto: na stolnicę wysypać mąkę, rozsypać rękoma na boki i wbić do środka jaja. ubić je lekko widelcem, a następnie wciąż używając widelca połączyć mąkę z jajami. Wyrabiać ciasto przez kilka minut aż przestanie się lepić i będzie elastyczne (dodawać mąkę w razie potrzeby). Zawinąć w folię, zostawić na stolnicy, żeby odpoczęło.
  2. Na patelnię wlać oliwę, podgrzać, dodać pokrojonego pora i dusić aż zmięknie. 
  3. Dodać łososia, podsmażyć ok. 5 minut. 
  4. Wlać 2-3 łyżki wina i odparować. 
  5. Przełożyć łososia z porem do miski i zostawić do przestygnięcia. 
  6. Dodać pozostałe składniki nadzienia i zmiksować blenderem na jednolita masę. Ew. doprawić. 
  7. Przygotować sos: w rondelku poddusić na oliwie z masłem pokrojonego w plasterki pora, dodać sok z cytryny, doprawić. 
  8. Robić pierożki- używając radełka, foremki, maszynki czy po prostu ręcznie tak jak ja :)
  9. Gotować, wykładać na talerz, polać sosem i posypać posiekanym szczypiorkiem.
Smacznego!

Do tego dania proponujemy białe wino toskańskie, Vermentino di Bolgheri. Jest to wino mineralne z aromatami owocowo-kwiatowymi (typowymi tych win). Wino świeże, zbalansowane będzie doskonale współgrało z delikatnymi, wytrawnymi pierożkami.